قانون جذب و راهکارهای کاهش استرس روزانه

نحوه کاهش استرس با قانون جذب

سلام من علی الطافی هستم کسی که بدترین نوع استرس رو تجربه کرد . بگذارید یه خاطره از استرسی که داشتم بگم که بهش میگن حمله پانیک . من پسر پر انرژی ای بودم و یهو به بیماری پنیک یا نوعی حمله عصبی هست دچار شدم . کل زندگیم به هم ریخت و کارم تعطیل شد حالم بد شد و شب ها استرس شدیدی داشتم اما الان خیلی خوب شدم و تونستم بیماری پنیک رو با قانون جذب و طب سنتی درمان کنم که درمقاله درمان حمله پانیک در طب سنتی و قانون جذب به صورت کامل راجع بهش صحبت کردم .

نحوه کاهش استرس

فقط میخواستم بگم که تجربه کافی در زمینه کاهش استرس رو دارم می تونم بهت کمک کنم . استرس بخشی از زندگی هر انسانی است و خداوند این احساس را در بدن انسان گذاشت تا انسان در مواقع خطر با آدرنالین بیشتری که ترشح می شود پا به فرار از حوادث خطرساز بگذارد ولی استرس بیش از حد خوب نیست . استرس می تواند خود را به روش های مختلفی بروز دهد و باعث بروز مشکلات سخت عاطفی یا جسمی شود . در این مقاله قصد داریم قانون جذب و راه های مقابله با استرس از از طریق آن را به شما بیان کنیم .

قانون جذب چیست ؟

شاید خیلی ها از قانون جذب اطلاع داشته باشند کسانی که نمی دانند تا انتهای این بخش از مقاله را بخوانند . قانون جذب از قدرت فکر و ذهن برای دستیابی به خواسته ها و اهداف مشخص استفاده می کند به زبان ساده تر قانون جذب یعنی ما با احساسات و تفکرات ذهنیمان به سمت خواسته یا هدف خود برویم . این قانون هم شامل خودآگاه شما و هم ضمیرناخودآگاه شما می شود پس باید به این نکته توجه داشت که هرچه ما بتوانیم ذهن خود را دقیق تر روی موضوعی متمرکز کنیم سرعت رسیدن به هدفمان را بیشتر خواهیم کرد .

نحوه کاهش استرس

مراحل مختلفی برای کاهش استرس در قانون جذب وجود دارد که در ادامه به شما خواهیم گفت .

راهکار های کاهش استرس با قانون جذب

1. روی آنچه که می خواهید تمرکز کنید !

یکی از دلایلی که استرس را در بدن ما ایجاد می کند توجه کردن به اتفاقاتی است که یا قبلا افتاده یا فکر می کنیم بعدا خواهد افتاد . یعنی علت اینکه ما نمی توانیم استرسمان را کنترل کنیم این است که نمی توانیم ذهنمان را به سمتی ببریم که برایمان خوش آیند است و در اصل ما برده ذهنمان هستیم و تا زمانی که برده ذهنمان باشیم کاهش استرس غیرممکن است ! حال بر فرض اینکه شما به آن موضوع فکر کردید و استرس گرفتید . در اخر چه نسیبتان می شود ؟ استرس بیشتر ! برای کاهش استرس ایده ای که من دارم به جای اینکه بر روی مشکل فکر کنید بر روی راه حل مشکل فکر کنید !

به همین سادگی شما می توانید از پس مشکلات بر بیایید یا حداقل خودتان را برای رویارویی با آن آماده کنید . وقتی که شما می خواهید زندگی خودتان را تغییر دهید بهترین راهش این است که بفهمید به جای تمرکز گذاشتن روی مشکل به فکر راه چاره باشیم و این به راحتی قابل انجام است . همین الان بنویسید که چه چیزهایی باعث استرس شما می شوند و شروع به چاره اندیشی برای هرکدام کنید .

2. ایجاد فضای سالم برای کاهش استرس

برای ایجاد فضای سالم بهتر است نقطه ای از خانه را برای آرامش در نظر بگیرید . سعی کنید به طور مثال در بخشی از اتاقتان عکس های انگیزه بخش و پرانرژی بچسبانید و یا در آن بخش حالی روحانی و معنوی ایجاد کنید که اگر استرس گرفتید با مراقبه یا دعا آن را از بین ببرید که روش مراقبه را در مقاله آموزش مدیتیشن و مراقبه به صورت کامل به آن پرداخته ایم . به همه اعضای خانواده بگویید وقتی که در این بخش میروید هیچ کس با شما کاری نداشته باشد و شما در این محل سعی به تجسم و مراقبه کنید .

نحوه کاهش استرس

راه دیگر از راه ها برای کاهش استرس این است که به مسافرتی کوتاه مدت بروید . سعی کنید به دل طبیعت بروید جایی که سرسبزی و صدای آب وجود دارد آنجا چشمان خود را ببندید و فقط به صدای زیبای آب گوش کنید و اگر آب نزدیکتان نیست درختان را بنگرید و از دیدن درختان و فضای سبز لذت ببرید . ارتعاشات بد و احساسات بد شما در طبیعت به راحتی تخلیه می شوند .

اگر دقت کرده باشید وقتی که هوا گرم است افراد انرژی بیشتری نسبت به فصل های سرد دارند و همین شاید عامل استرس آن ها شود . یعنی دمای هوای زیاد افراد را در معرض استرس می گذارد . برای کاهش استرس سعی کنید در مکان های خنک تر بمانید .

3. خود را بی استرس و قوی نشان دهید .

یکی از دلایل اینکه افراد استرس دارند این است که اعتماد بنفس کافی برای حل مسائل زندگیشان را ندارند . یعنی اگر مشکل را کمتر و کوچک تر از خودمان ببینیم همین باعث می شود که ناخودآگاه اعتماد بنفسمان قوی شود . ما باید به جای اینکه بگوییم چرا من این مشکل را دارم ! بگوییم چطور می توانم این مشکل را حل کنم ! همین باعث از کاهش استرس شما خواهد شد .

راه حل دیگری که برای کاهش استرس وجود دارد این است که خود را جلوی بقیه فردی قوی نشان دهید همین باعث می شود که ناخودآگاهتان حتی اجازه استرس را به خودش ندهد .

داستانی درمورد کاهش استرس

می گویند کشتی ای در حال گذر از اقیانوس ها بوده و ناگهان کسی از بادبان کشتی صدا میزند که دزدان دریایی در حال نزدیک شدن به ما هستند . در همین حال ناخدا یا رهبر آن کشتی می گوید که پیراهن قرمز من را بیاورید و آن را می پوشد پس از جنگ با دزدان دریایی و غلبه بر آن ها همه از ناخدا می پرسند که چرا لباس قرمز به تن کردی ؟ ناخدا گفت چون اگر من زخمی می شدم بقیه یاران هم دچار ترس می شدند و امیدشان را از دست میدادند .


مقاله پیشنهادی ما برای شما : ۹ روش درخواست از کائنات برای جذب صددرصد در قانون جذب


نتیجه این داستان برای ما این است که اگر می خواهید فردی قوی باشید باید بتوانید استرس خود را مدیریت کنید و تا حد ممکن برای کاهش استرستان بکوشید . شما ادای کسانی را در بیاورید که استرسی ندارند اینگونه همینطور خواهد شد شما به این فکر کنید که قانون جذب و کائنات قرار است به بهترین روش مشکلتان را حل کنند آنگاه دیگر هیچ وقت استرس نخواهید گرفت .

داستان پیرمرد 

پیرمرد همیشه از خدا می خواست که فرزندش سالم بماند و عاقبت بخیر شود . روزانه دعایش این بود که برای پسرش اتفاقی نیوفتد . چند روز بعد پسر در حین اسب سواری به زمین خورد و پایش شکست ، همه ناراحت ازاینکه چه بلایی بود که سر پسرک آمد پیرمرد گفت ان شاء الله که خیر است . بعد از مدتی از طرف ارتش به روستا آمدن و کل جوانان دهات را برای جنگ به زور بردند اما به خانه پیرمرد که رسیدند و در را باز کردند دیدند که پسرک با پای شکسته گوشه ای افتاده و آن را برای جنگ نبردند .

همانطور که می دانید خداوند و کائنات بهترین راه برای محافظت از ما را ایجاد خواهد کرد اگر ما سعی کنیم با این دیدگاه نگاه کنیم که کائنات اتفاق خوبی را در بهترین زمان و بهترین مکان ممکن به سمت ما خواهد آورد پس دیگر استرس چیزی را نخواهیم داشت .

نحوه کاهش استرس

4. برای کاهش استرس ببخشید !

نمی توان این را در نظر نگرفت که بخشیدن کار سختی است اما نبخشیدن باعث می شود ما ارتعاشات منفی را همراه با خود داشته باشیم و انرژی مبتنی بر نفرت ، حسادت و دشمنی را در بدن ما ایجاد کند و استرس را همراه ما به همه جا بکشد .

از خودتان سوال کنید که نبخشیدن فردی یا حتی خودتان چه فایده ای آیدتان می کند ؟ مسلما هیچی به جز استرس و احساس بد . یعنی وقتی که کسی در وجودتان بخشیده نشود همان تبدیل به استرس خواهد شد . بخشش یکی از مهم ترین تمرینات قانون جذب برای تصفیه روح و پاکیزگی احساسی است و هرکس که این کار را انجام دهد به راحتی می تواند احساس مثبت را در خودش ایجاد کند .ارزش خودتان را بفهمید و درک کنید و بدانید که بخشش زندگی شما را به جلو خواهد برد و قدرت مدیریت شما را بیشتر خواهد کرد .

هنگامی که مدیتیشن می کنید تصور کنید استرس ، ترس را مانند مایعی قرمز رنگی از بدنتان خارج می شود و در همین حال با نفس کشیدن انرژی مثبت ، بخشش و قدرت انرژی مثبت وارد بدنتان می شود و روحتان را جلا می دهد .

نحوه کاهش استرس

 

5. تکنیک انحراف ذهنی قانون جذب برای کاهش استرس

ذهنتان نمی تواند همزمان به چند مورد فکر کند و شما می توانید به خاطر همین خاصیت ذهنی آن را گول بزنید . یعنی هربار که می بینید فکری استرس زا سراغتان می آید سریع به یک نکته مثبت فکر کنید یا ذهنتان را به سمتی بپرانید که دوست دارید . مثلا اگر استرس میگیرید یکهو به یک رفتار جالب و خنده دار فرزندتان فکر کنید یا به اتفاقاتی که باعث می شود حالتان خوب شود فکر کنید شما با این حقه می توانید استرس را مدیریت کنید .

از مصرف نوشیدنی های کافئین دار مثل قهوه ، نوشابه ، انرژی زا و … نیز پرهیز کنید چون استرس شما را بیشتر خواهند کرد .

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]