آموزش مدیتیشن و مراقبه

چرا مدیتیشن یا مراقبه را انجام دهیم ؟ | آموزش مدیتیشن

شاید فکر کنید که مدیتیشن فقط برای افراد خاص یا کسانی که مشکلات روانی و روحی دارند نیاز است اما کاملا در اشتباهید . اینا رو ببینید :

آموزش قانون جذب | آموزش مدیتیشن

هردوی این ها از مدیتیشن به تعداد بالا استفاده کردند . مدیتیشن برای انیشتین باعث ارائه نظریه نسبیت شد .

مدیتیشن ورزش ذهن است . شاید خیلی از ما ها به ورزش بدنی اهمیت دهیم اما هیچ وقت به ورزش ذهن فکر نکرده ایم !

فواید مدیتیشن یا مراقبه :

  1. کم شدن استرس و اضطراب روزانه
  2. قوی تر شدن حافظه و افزایش ماده خاکستری
  3. بهبود روحیه
  4. بالا بردن قدرت تصمیم گیری
  5. تنظیم ناخودآگاه برای انجام بهترین عملکرد مغز

مدیتیشن رو اگر با تجسم خلاق اگر ترکیب کنیم می توانیم از آن در راه رسیدن به اهداف استفاده کنیم که درباره تجسم خلاق و قانون جذب در مقاله دیگری صحبت هایی کردیم .

مدیتیشن رو چجوری انجام بدیم ؟

شاید فکر کنید انجام مدیتیشن نیاز به اصول خیلی خاصی داره که مثلا شمع روشن باشه حالت بدنی دقیق باشه اما اگر بخواهیم واقعی عمل کنیم هرگز چنین نیست . مدیتیشن یا تمرکز ذهن در شروع شاید کمی سخت باشد اما در ادامه بسیار جذاب و آرامش بخش خواهد شد .

مراحل انجام مدیتیشن

1. ریلکس کنید : باید در مرحله اول جایی را پیدا کنید که بتوانید در آن ریلکس کنید . بهترین حالت مدیتیشن چهارزانو است . مثل تصویر زیر :

 

محلی که انتخاب می کنید برای نشستن هرچقدر آرام تر باشد بهتر است .

سعی کنید چشمان خود را در حین مدیتیشن ببندید .

جهت نشستن باید به سمت منبع انرژی های مثبت ( قبله مسلمانان : کبعه ) باشد .

لباس راحت که نه خیلی تنگ باشد و نه خیلی گشاد را بپوشید .

2. ذهن خود را آزاد کنید : شما زمانی که به یک چیز خاص فکر کنید دیگر نمی توانید به چیز دیگری فکر کنید ! مثلا زمانی که داریم به یه لواشک فکر می کنیم دیگر نمی توانیم همزمان به ماشین آخرین مدل فکر کنیم .

برای آزاد کردن ذهن خود باید فقط به تنفس خود فکر کنید . تنفس شکمی یا تنفس دیافراگم در مورد تنفس عمیق به جای تنفس معمولی است که شما برای رساندن اکسیژن به تمام بدنتان باید آن را انجام دهید . تعداد تنفس هایتان را تا 20 بشمرید ، خواهید دید که ذهنتان دیگر به مواردی به جز شمردن تنفس فکر نمی کند و ذهن شما خالی می شود .

 

3. تفکر کنید : این مرحله شاید برای خیلی ها سخت ترین و برای خیلی ها جذاب ترین بخش مدیتیشن شما برای تفکر دو راه دارید :

  1.  ده تا از بهترین خاطرات خود را به یاد آورید و دقیق آنها را با جزئیات در ذهنتان باز آفرینی کنید .
  2. تجسم روز رویایی خود را داشته باشید ، فکر کنید کل رویاها و آرزوهای شما به واقعیت پیوسته . در آن زمان شما مشغول به چه کاری هستید ، چه احساسی دارید ، در کجا زندگی میکنید ؟ همه این ها را با جزئیات به یاد آورید . شما با این کار ناخودآگاه خود را به سمت آرزوهایتان هدایت می کنید .
برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *