تاثیر افکار منفی در زندگی و راه های عملی برای جلوگیری از آنها

اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی هستید که دائما در حال استرس ، اضطراب ، حسادت یا عصبانیت هستید حتما این مقاله را بخوانید که مخصوص خودتان نوشته شده است . آیا می دانستید این افکار و احساسات توسط خودتان به خودتان عرضه می شود ؟ شما می توانید دائما زمین و زمان را مقصر بدانید یا اینکه نه شروع به تفکر درمورد این کنید که همه این ها توسط خودتان جذب شده است ! قانون جذب را تا چه حد می دانید ؟ آیا می دانید قانون جذب باعث می شود شما بر اساس افکار استرس زا و ایجاد کننده اضطراب واقعیت هایی برای شما ایجاد می کند که احساس استرس و اضطراب بیشتری به سراغتان بیاید و حتی در سلامتی شما تاثیر بدی بگذارد ؟

به بدن خود مثل یک آهنربای انرژی نگاه کنید و فکر کنید این میدان انرژی می تواند هرچیزی را سمت خودش بکشد .

قانون جذب و انرژی منفی

1. انرژی منفی واقعیت منفی را به سمت شما جذب می کند .

اگر بخواهم با مثالی به شما بگویم : اگر شما الان افسرده و عصبانی هستید در ادامه زندگیتان اتفاقات بیشتری خواهد افتاد که شما را افسرده تر و عصبی تر خواهد کرد . شاید بگید که جهان خیلی ناعادلانه است و نباید این کار را با شخصی که افسرده است انجام دهد و دقیقا همینطور است . کسی در این جهان به شما قول نداده که اگر به دنیا آمدی دنیای عادلانه ای را تجربه خواهی کرد فقط می توانی با شرایط این جهان خودت را تطبیق بدهی .

جلوگیری از افکار منفی در قانون جذب

شاید الان برایتان واضح شده باشد که چرا پولدار ها روز به روز درآمدشان بیشتر می شود ! چون طبق قانون جذب اگر شما احساس دارایی و وفور پول و ثروت کنید ، پول و ثروت بیشتری به سمت شما جذب خواهد شد و قانون جذب اساسی ترین اصل جهان هستی است .  بنابراین اگر شما خودآگاها و ناخودآگاه هوشیاری خود را به سمت منفی ها سوق دهید ، احساستان منفی خواهد شد و احساس منفی رویداد های منفی تر بیشتری را به سمتتان جذب خواهد کرد . نیروی جهان هستی و قانون جذب به کلمات شما پاسخ نمی دهد بلکه به انرژی کلمات پاسخ می دهد .

قانون جذب مثل طنابی است که می شود با آن چیزی را کشید اما نمی توان چیزی را از خود دور کرد . پس همین الان به حرف هایی که به خود یا دیگران میزنید دقت بیشتری کنید . مثلا وقتی که میگید من نمی خوام بدبخت باشم شما انرژی منفی کلمه بدبختی را به کائنات فرستادید و او فقط بدبختی را به سمت شما خواهد کشاند . حال با این جمله آن را عوض می کنیم که من می خواهم خوشبخت باشم . در این صورت جواب درستی از کائنات می گیرید .

چگونه فکر منفی نکنیم ؟

2 . افکار منفی ذهن شما فکر های منفی بیشتری را جذب خواهد کرد .

برای اینکه بهتر درک کنید که قانون جذب چگونه کار می کند به این توجه کنید که هر وقت فکر منفی ای در ذهن شما ایجاد می شود ، در ذهنتان افکار منفی بیشتری نقش خواهد بست . وقتی شما به یک نکته منفی فکر می کنید احساستان بد می شود افکار منفی بیشتری سراغتان خواهد آمد و وقتی که احساستان بد شود منتظر جذب اتفاقات بدی باشید که با این احساس منفی به سمت شما جذب خواهد شد . قانون جذب برای این نیز راه حلی دارد . همانطور که سوخت احساسات ما ” تفکر ” است .

جلوگیری از افکار منفی در قانون جذب

سوخت تفکر ما ” توجه ” است . اگر ما در حالی که حالمان بد است دیگر به چیز های منفی توجه نکنیم آن فکر منفی فلج خواهد شد و از کار خواهد افتاد . پس از همین الان سعی کنید که افکار منفی را با توجه به نکات مثبت از بین ببرید . چون خیلی ها می خواهند با این افکار منفی بجنگند و این اشتباه ترین کار است . شما باید افکار منفی را به صورت کامل رها کرده و به چیز های مثبت اطرافتان فکر کنید در این صورت است که فکر شما به راحتی مثبت خواهد شد و دیگر اتفاقات بد و ناخواسته برای شما نخواهد افتاد .

3. افکار منفی ناخودآگاه به ذهن هجوم می آورند .

یک قطب نمایی که خداوند در بدن ما قرارداده که بفهمیم فکر ما مثبت است یا منفی و در حال نزدیک شدن به هدفمان هستیم یا دور شدن از آن احساسمان است . اگر احساستان ناخودآگاه منفی است یعنی شما انقدر منفی نگر شده اید که دیگر ذهنتان خود به خود و بدون دلیل می تواند شما را ناراحت نگه دارد و واقعیت های منفی را به زندگی شما جذب کند . پس از همین الان وقت تغییر افکار منفی به مثبت است !

به یاد داشته باشید که هیچ فکری بدون اجازه شما نمی تواند وارد ذهنتان شود و برای حفظ خود نیاز به توجهتان دارد و اگر شما توجهتان را به سمت چیز های مثبت هرچند کوچک ببرید آن افکار منفی فلج خواهند شد . یعنی درحالی که می بینید ناراحت هستید اگر یک گیاه یا درخت سبز دیدید شروع به فکر کردن درمورد رنگ زیبای درخت و زیباسازی ای که به ارمغان آورده کنید همین کار ساده ذهنتان را تغییر می دهد و در نهایت می تواند بر سرنوشتتان تاثیر گذار باشد .

4. در ابتدا شاید منفی فکر نکردن برایتان سخت باشد .

برای شروع شاید کمی سخت بنظر برسد که فکر منفی ای به ذهنمان بیاید و به آن توجه نکنیم . هرفکر سعی می کند که توجه شما را به خود جلب کند و احساستان را تحت الشعاع قرار دهد و ممکن است احساس ترسناک و یا ناراحت کننده ای در شما تشکیل شود که به فکر منفی توجه نکرده اید اما سعی کنید ادامه دهید .

جلوگیری از افکار منفی در قانون جذب

در برخی افراد وقتی که سعی می کنند به فکر منفی توجه نکنند احساس وحشتناکی ایجاد می شود گویی که به منفی فکر کردن معتاد شده اند و دور کردن توجهشان از این فکر علائمی چون اضطراب ، ترس و دلهره را در بدنشان ایجاد می کند !

بهترین راه حل برای توجه نکردن به منفی ها این است که ابتدا ذهن خود را آرام کنید و سپس ذهن خود را به سمتی ببرید که با کمترین مقاومت حواستان پرت شود . یعنی مثلا وقتی که در حال رانندگی و گله از هوای گرم هستید . توجه خود را به این معطوف کنید که ماشینتان صندلی های نرمی دارد یا اگر بدون ماشین بیرون میرفتید ممکن بود چقدر برای شما سخت تر باشد و شکرگزار داشتن ماشین باشید .

5. شاید این افکار منفی در مهم ترین روز شما سراغتان بیاید !

این افکار به شکل وحشیانه ای به شما هجمه می آورند و باعث سرخوردگی و اینکه دیگر تلاش نکنید می شود . یعنی اگر روزی که می خواهید از فرد مورد علاقه تان خواستگاری کنید یا به رئیستان درخواست ترفیع شغلی بدهید به شکلی وحشیانه به شما هجوم بیاورند و ذهن شما را به سمتی ببرند که قبول نمیکنه و … حال وظیفه شما این است که با سوالات رگباری جلوی این افکار منفی بایستید .

مثلا اگر ذهنتان به این فکر افتاد که قبول نمی کند و … شما این سوالات را به صورت رگباری از خود بپرسید

اگر قبول کرد چی ؟

اگر قبول کرد و خیلی هم خوشحال شد چی ؟

اگر خوشحال شد و گفت من هم قبلا میخواستم بهت بگم چی ؟

همه این سوالات باعث می شود که ذهن شما به جهت دلخواه شما فکر کند و این ارتعاشات به جهان هستی رود و بازخورد ارتعاشات مثبت خودتان را ببینید .

نکاتی در زمینه تفکر منفی در قانون جذب

  1. همه انسان های روی زمین افکار منفی را تجربه می کنند .
  2. افکار منفی به مرور زمان در پاسخ به وقایع اطراف ساخته شده اند .
  3. ذهن ما برای محافظت از ما این افکار منفی را از جامعه اطراف پذیرفته است .
  4. برای افکار منفی که به سراغتان می آید خود را سرزنش نکنید .

مهم ترین نکته این است برای جلوگیری از حمله افکار منفی باید در طول روز تا جایی که می توانیم افکار مثبت در ذهن خود بپرورانیم تا طبق قانون جذب نکات مثبت بیشتری را به خودمان جذب کنیم .

جلوگیری از افکار منفی در قانون جذبتبدیل فکر منفی به فکر مثبت

1. شکرگزار و قدردان چیز هایی که در حال حاضر دارید باشید .

احساس قدردانی و شکرگزاری یکی از بالاترین و قوی ترین ارتعاشات مثبتی است که می توانید در قانون جذب به کائنات ارسال کنید . شکرگزار حال فعلی بودن شما روح و جسم شما را از انرژی منفی تخلیه و پاک می کند .

اکثر مردم مشکلی که دارند این است که یا در فکر گذشته هستند یا به امید آینده .

گذشته تجربه است . آینده هنوز نیامده و اکنون را باید دریابیم .

پس چرا الان را شکرگزاری و سپاسگذاری نکنیم ؟ از زمان حال سپاسگذار باشیم زیرا ممکن است فردا هرگز نیاید . ما در مقاله رسیدن به آرزوها از طریق شکرگزاری این موضوع را به صورت کامل بیان کرده ایم .

راه حل عملی جلوگیری از افکار منفی 

  • لیستی از هرچیزی که امروز شکرگزار آن هستید و بابت بودن آن حس خوبی دارید را بنویسید . این لیست باید شامل : دوستان خوب ، سلامتی ، ثروت ، خانه و خانواده باشد .
  • عادت کنید که از اطرافیانتان تعریف کنید و از آن ها حسن جویی کنید . یعنی هرروز یک نقطه مثبت بقیه را ببینید و آن نکته را به شخص متذکر شوید .
  • کار هایی را از مهربانی برای بقیه انجام دهید تا احساستان خوب شود . مثلا می توانید برای پرنده های شهرتان گندم بخرید و درجایی آن را بگذارید تا از آن تغذیه شوند . بابای من هربار که می خواهد کوه نوردی کند یک بیست لیتری آب هم همراه خودش میبرد و در سنگ هایی که سوراخ دارند آب میریزد که آب در سنگ بماند و حیوانات کوه و بیابان بتوانند از آن تغذیه کنند و همین باعث این می شود که حالش خوب شود .
  • از زیبایی های موجود در طبیعت لذت ببرید و قدردان آن ها باشید .

 

 

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]