نحوه کمک به شخصی که حمله پانیک دارد

حمله پانیک همانطور که در مقاله درمان قطعی حمله پانیک با طب سنتی و قانون جذب نوشتیم در طب سنتی و اندکی با کمک قانون جذب و ایجاد حس خوب درمان دارد . اما اگر بخواهیم به شخصی که پنیک دارد کمک کنیم باید به روش هایی که در ادامه مقاله می گوییم رفتار کنید . به این دلیل باید به این مقاله اعتماد کنید چون شخصی که پنیک داشته یعنی خود من این مقاله را نوشته ام .

درمان حمله پانیک از طریق کمک کردن

چون من خودم شخصی بودم که گرفتار پنیک شده بودم باید بگم که اول از همه از ایجاد تنش در برابر این شخص نهایت جلوگیری را کرد . چون اینگونه افراد که یکی از آن ها مثل خودم هستن باید ذهن آرامی داشته باشند و چون پنیکی ها به هر اتفاق کوچکی شدید ترین واکنش رو نشون میدن .

کمک به پانیکی | کمک به پنیکی ها

مثلا وقتی که حالش بد میشه و حمله پانیک بهش دست میده یا به هرنحوی احساس بدی داره باید چند مرحله رو انجام دهید :

1 . دست پاچه نشید و به هیچ عنوان هول نکنید .

یعنی اولین شخصی رو که باید آروم کنید خودتون هستید و نباید بذارید که حرف ها و گریه ها و تنش های فرد پنیکی روی شما تاثیری بذاره . باید سعی کنید به ریلکس ترین شکل ممکن بهش پاسخ بدید اما نه به نحوی که احساس کنه اون شخص برای شما اهمیتی نداره . باید از شما آرامش بگیره نه استرس بیشتر . پس وقتی کنارش هستید بدون تنش با این موضوع برخورد کنید و سعی کنید به اون فرد حس آرامش رو انتقال بدید .


شما را دعوت می کنیم به خواندن مقاله : تکنیک درمان بیماری و جذب سلامتی در قانون جذب


شاید فردی که حمله پانیک دارد ، سر شما غر بزند یا از زندگی شکایت کند اما شما باید بدانید که این حرف ها فقط به دلیل حس بدی هست که اون لحظه داره و به قول ما مرودشتی ها باد هواست . یعنی اگر اون فرد توی شرایط عادی بود هیچوقت این حرف ها را به شما نمیزد . پس شما سعی کنید که حرف های حتی بد و مهاجمانه بیمار دچار حمله پانیک که احتمالا یکی از عزیزانتان هست را به دل نگیرید و فقط حرف هایش را بدون هیچ واکنشی تایید کنید .

تنش ممکن است سر و صدای ساده یا هرچیز تهوع آور باشد .

اگر شخص دچار پنیک از صدایی که عاملش به عنوان مثال بچه ها یا حتی موتور یخچال یا هر صدایی که گوش را می آزارد باشد و شاید ندانید اما انقدر به آن شخص فشار می آورد که مانند این است یک کامیون از روی سرش درحال رد شدن است . شاید شما این را موضوع ساده ای بدانید اما برای کسی که بیماری پنیک دارد به شدت عذاب آور است . اگر از بو یا غذایی بدش می آید حتما غذا یا منبع بو را از آن دور کنید . و حال بهترین بو برای پنیکی ها عطر هایی با طبع گرم که بهترین آن ها گلاب است می باشد .

کمک به پانیکی | کمک به پنیکی ها

سعی کنید گلاب را روی صورت وی با دست بمالید یا بر روی بالشتی که بر آن می خوابد اسپری کنید تا آن شخص آرامش بیشتری داشته باشد . کسی که پنیک دارد برخی صداها را چند برابر می شنود مثلا تجربه ی خودم را بگویم :

در طبیعت با خانواده نشسته بودیم اما باران به یکباره شروع شد . پدرم چادر زد و چون چادر ضد آب بود همگی داخل آن رفتیم و صدای خوردن قطرات باران بر روی چادر که برای بقیه خوشایند بود داشت مرا دیوانه می کرد و این صدا چند برابر در گوش من میپچید و به شدت مرا می آزرد . شاید حتی الان که خوب شدم باز نتوانم مثل قبل پنیکی ها را درک کنم . درمان حمله پانیک با طب سنتی نیاز به زمان و صبر کافی دارد .

شانه ای برای گریه فردی که حمله پانیک دارد فراهم کنید .

دیدین وقتی که احساساتی میشید یا گریتون میگیره دوست دارید یک نفر رو در آغوش گرفته و گریه کنید ؟ این ذات انسان است و افرادی که پنیک دارند از همه بیشتر به این شانه برای گریه کردن نیازمند هستند . همه پنیکی ها احساستشان از منطقشان پیشی گرفته و در حدی غیرقابل باور احساساتی هستند . فرض کنید که یک شخص دارای حمله پانیک بدون دلیل در حال گریه کردن است حال شما بهش نزدیک میشید و میگید کمک میخوای ؟ اون شخص به احتمال 90 درصد نه رو به شما میگه ولی شما بدون درنظر گرفتن حرفش به او کمک کنید و جوری رفتار کنید که آن شخص مهم ترین شخص زندگی شماست .

کمک به پانیکی | کمک به پنیکی هاافراد دارای حمله پانیک احساس تنهایی شدیدی دارند و شما باید این خلا احساسی را پر کنید . یعنی اگر احساس کنه که توی این زندگی تنها هست پنیکش بدتر میشه ولی وقتی بدونه برای چند نفر اهمیت داره به احساس خوشایندتری نسبت به زندگی میگیرد .

سعی کنید افکار خودکشی رو ازش دور کنید . 

کمک به پانیکی | کمک به پنیکی هافردی که پنیک داره هیچ حس خوش آیندی نسبت به زندگی نداره و از همه چیز زندگی متنفره . شما باید خوبی ها و اتفاقات خوب زندگیش رو بهش یادآوری کنید اون هم به صورت مدام . یعنی اگر قبلا در هر کاری موفق بوده اون رو تکرار کنید واسش و سعی کنید مکررا این موضوع در ذهنش تکرار شود که قبلا چه فردی بوده و اینگونه احساس خوش آیندتری نسبت به زندگی داره .

ببینید در کل افراد دارای حمله پانیک مظلوم ترین افراد روی کره زمین هستن که حتی جرئت گرفتن جون مورچه رو هم ندارن . شما در اون لحظه پنیکی رو یک بچه ببینید که نیاز داره به محبت ، به حس خوب ، به اینکه باور کنه این حمله به زودی تموم میشه و حالش خوب میشه .

پس شما بهش کمک کنید که این احساسات درونش ایجاد بشه . من به عنوان پنیکی یکی از کسانی که کمکم میکرد و در هرلحظه کنارم بود مادرم بود . شاید پدر شما هم دچار حمله پانیک بشه اما شما باز نباید دیدی به جز اینکه اون شخص یک بچه بسیار ناراحت است و از همه چیز ناراضی است داشته باشید .

امیدوارم مقاله خوبی رو بهتون ارائه داده باشم و سعی کردم چیز هایی که به من کمک میکرد رو بنویسم که به شما هم کمک کنه . اگر سوالی هم داشتید می تونید بپرسید .


شما را دعوت می کنیم به خواندن مقاله : درمان افسردگی شدید و مزمن بدون دارو


 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]