نکاتی در مورد قانون جذب در قران و نهج البلاغه که باید بدانید …

مقدمه :

قانون جذب در قرآن به واضحی اثبات شده که ما  میتوانیم با خواندن قرآن درک بهتری از این قانون داشته باشیم . افرادی هم هستند که قانون جذب را برخلاف و ضد قران میدانند . یعنی منظورشان این است که ، مسلمانان نمی توانند از قانون جذب پیروی کنند .

در ادامه این مقاله خواهیم گفت که قانون جذب در قرآن بحث بسیار مهمی است که به آن بسیار اشاره شده و خداوند نیز در مورد احساس های خوب و بد انسان در قرآن آیه هایی را فرموده اند .

قانون جذب از دید قران

در قرآن به مسئله شاد و غمگین بودن انسان تاکید شده که حتی در قرآن کریم خداوند فرموده اند : سوره یونس / آیه 62

                                                             أَلَا إِنَّ أَوْلِيَاءَ اللَّهِ لَا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ   

                                               ”   آگاه باش که دوستان خدا نه ترسی دارند و نه غمگین میشوند .   “

 

خداوند در سوره بقره آیه ۳۸ می فرمایند :

 

                       قُلْنَا اهْبِطُوا مِنْهَا جَمِيعًا ۖ فَإِمَّا يَأْتِيَنَّكُمْ مِنِّي هُدًى فَمَنْ تَبِعَ هُدَايَ فَلَا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ

           گفتیم همگی از بهش فرود آیید پس چون از جانب من هدایتی برای شما آمد .آنان که از هدایت من پیروی کنند                                                                                   هرگز بیمناک و اندوهگین نخواهد شد .  “

 

این آیه ها ، این را به انسان نشان می دهند که باید همیشه شاد باشند و اگر کسی در زندگی اش غمگین باشد و احساس بدی داشته باشد یعنی اینکه  از خداوند پیروی نمی کند و به  دستور هایی که خداوند به انسان ها داده بی اعتنایی میکنند .

اما زمانی که ما شاد و خوشحال هستیم و حس خوبی داریم این یعنی اینکه رابطه خوبی با خداوند داریم و نتیجه این رابطه خوب با خداوند  احساس خوب و مثبتی است که در درون ما ایجاد می شود .

خداوند فرموده است که هیچ فرقی نمی کند که شما چه دین و آیینی داشته باشید هر کسی که کار خوب و درست را انجام بدهد  اجرش نزد خداوند محفوظ است و این انسان از آخرت و دنیای پس از مرگ هیچ ترس و اندوهی ندارد .

 

 

قانون جذب و نهج البلاغه

قانون جذب در نهج البلاغه  ، در وصیت نامه امام علی برای فرزند بزرگش امام حسن گفته شده نیز آمده که همین قانون جذب را نیز ثابت می کند امام علی علیه السلام در یکی از نام‌هایی که برای فرزندش امام حسن نوشته از قانون جذب در نهج البلاغه به طور کامل اشاره کرده اند ،  که در این نامه و گفته های امام علی نکات مهمی از قانون جذب در نهج البلاغه گفته شده .

گفته های امام علی به این صورت می باشد که ،  ” بدان خدایی که گنج های آسمان و زمین در دست اوست به تو اجازه درخواست داده است، و اجابت آن را برعهده گرفته است. تو را بر ما نداده که از او بخواهید تا عطا کند و در خواست رحمت کنید تا ببخشاید”  صحبت کرده اند .

و بعد فرموده اند که ، شما بنده خداوند هستید خداوند شما را آفریده تا هر چه را که می خواهید از خداوند طلب کنیم تا خداوند شما را به خواسته هایتان برساند .  پس از این سخنان امام علی می توان نتیجه گرفت که انسان ها می توانند آرزوها و اهداف شان را از خداوند بخواهند تا خداوند آنها را به آرزوها و اهداف و خواسته هایشان برساند .


برای مطالعه مطالب بیشتر در مورد قانون جذب ، در هر زمینه ای به سایت   ارسیو  مراجعه کنید .


همانطور هم که در مقاله قبل گفته شد : قانون جذب و قانون جذب کائنات یک قانون ثابت در جهان است . که ما خواسته یا ناخواسته هر روز در زندگی مان ارتعاشاتی را به کائنات ارسال می‌کنیم . حتی کسانی که از قانون جذب در زندگی شان هیچ اطلاعی ندارند  ، روزانه ارتعاشات مختلفی را با قانون جذب به کائنات می فرستند اما کسانی هم هستند  که با قانون جذب به کائنات ارتعاشات ارسال می کنند ولی خواسته های شان برآورده نمی شود و به اهدافشان نمی‌رسند  وفکر می‌کنند که قانون جذب واقعیت ندارد .

و اصلاً درست کار نمی کند که به هیچ وجه اینطور نیست قانون جذب  در همه جا و در همه حال در زندگی همه انسانها در حال عمل کردن است . اگر شما با قانون جذب از کائنات درخواست می کنید و ب انها نمی‌رسید تنها مانعی که که باعث نرسیدن به خواسته هایتان است این است که  ، ذهن شما باعث می‌شود که به این اهداف نرسید و حتی باور های شما نیز تاثیر بسزایی در افکارتان ایجاد می کند که  شما نتوانید به خواسته هایتان برسید .

 

 

شما زمانی که از خداوند خواسته های بزرگ میخواهید این خواسته را بیشتر و بیشتر به شما می دهد و هر چقدر که خواسته های شما کم باشد خداوند کمتر و کمتر به شما میدهد و این کم خواستن شما از خداوند نشانه این را دارد که شما به قدرت خداوند شک دارید و به اینکه خداوند می‌تواند شما را به خواسته هایتان برساند باور و اعتماد ندارید .

حضرت علی در نامه‌اش فرموده اند : ” و خداوند بین تو و خودش کسی را قرار نداده است تا فاصله ایجاد شود و تو را مجبور نکرده است تا به شفیعی یا واسطه ای پناه ببرید” یعنی این که خداوند فرموده اند هر چیزی را که می خواهید از  من طلب کنید تا به شما بدهم و خداوند فرموده اند که من از رگ گردن به شما نزدیک ترم یعنی اینکه بین بنده ام و من هیچ واسطه وجود ندارد و هر چه را که بنده ام می خواهد می تواند از من درخواست کند تا ب او بدهم .

آیه هایی در مورد بت پرستان

سوره یونس / آیه 18
وَ یَعْبُدُونَ مِنْ دُونِ اللّهِ ما لایَضُرُّهُمْ وَ لایَنْفَعُهُمْ وَ یَقُولُونَ هؤُلاءِ شُفَعاؤُنا عِنْدَ اللّهِ قُلْ أَ تُنَبِّئُونَ اللّهَ بِما لایَعْلَمُ فِی السَّماواتِ وَ لا فِی الأَرْضِ سُبْحانَهُ وَ تَعالى عَمّا یُشْرِکُونَ
آنها غیر از خدا، چیزهائى را مى پرستند که نه به آنان زیان مى رساند، و نه سودى مى بخشد; و مى گویند: «اینها شفیعان ما نزد خدا هستند»! بگو: «آیا خدا را به چیزى خبر مى دهید که در آسمان ها و زمین سراغ ندارد»؟! منزّه است او، و برتر است از آن همتایانى که قرار مى دهند!

این آیه به این معنی است که کافران بت ها را خداوند نمیدانند بلکه آنها را رابطی بین خودشان و خداوند می دانند یعنی این که این بتها را شریکی از خداوند می دانند .

حضرت علی در رابطه با قانون جذب می فرماید

                                                               “از گنجینه های رحمت او چیزهایی را درخواست کن که

                                          جز او کسی نمیتواند عطا کند،مانند عمر بیشتر ،تندرستی بدن و گشایش در روزی

                                     سپس خداوند کلید های گنجینه هایش را در دست تو قرار داده که به تو اجازه ی دعا کردن

                      فرمود،پس هرگاه اراده کردی میتوانی با دعا درهای نعمت خداوند را بگشایی تا باران رحمت الهی بر تو ببارد .” 

 

و این متن در نهج البلاغه کاملاً با قانون جذب ارتباط دارد و آن را ثابت می‌کند به این اشاره می‌کند که خداوند قدرتی بسیار دارد و اگر انسان این قدرت را باور کند می تواند هر چیزی را از او بخواهد و بتواند آنها را از خداوند دریافت کند هیچ موقع نباید از از دعا کردن و اینکه درخواستتان به شما داده نشده ناامید شوید حضرت علی در این مورد در نهج بلاغه میفرمایند که هرچه شما باورتان به خداوند بیشتر باشد بدون شک این نتایج بهتری را از خداوند خواهید گرفت .

 

قانون جذب سوره حمد

چند مثالی که ثابت میکند قانون جذب در قرآن ذکر شده :

مالک یوم الدین :

این یعنی اینکه به خود یادآور می شویم که باور داریم هر چیزی  از آن خداوند است که در آن هیچ شکی نیست یعنی آخرتی وجود دارد که هر عمل ما در این دنیا نتیجه ای به دنبال دارد که در آن دنیا نتیجه را خواهیم گرفت .

اهدنا الصراط المستقیم :

یعنی اینکه هدف و خواسته هایمان را به طور واضح و دقیق درخواست کنیم .

الحمدالله رب العالمین :

یعنی اینکه خداوند را شکر می‌کنیم و هر روز سپاسگزاری می کنیم .  بابت هر آنچه  به ما بخشیده از خداوند تشکر می‌کنیم حتی بابت چیزهایی که از ما گرفته . زیرا  ، خداوند هر چه را که می بخشد و هر چه را که می گیرد در آن حکمتی بزرگ است .

پس باید به خاطر رحیم بودن و مهربان بودن خداوند از او سپاسگزارم باشیم و در قانون جذب حتی اگر زمانی غمگین باشید و حس بدی در درون تان باشد این احساس بد باعث می شود که اتفاقات بدتری در زندگی شما پیش بیاید و احساس بدتری را تجربه کنید .

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]