ترس های بیمار پانیک یا پنیکی ها از بیماری | ترس های پنیکی

همونطور که میدونید من علی الطافی کسی هستم که نزدیک به 6 ماه به بیماری پانیک یا همان panic attack دچار بودم و حالا میخوام درمورد رفتارها و اتفاقاتی که در بدن یک پنیکی میفته واستون صحبت کنم و اطلاعاتی بدم که شاید هیچ جای گوگل اون رو پیدا نکنید چون به دست کسی نوشته شده که خودش پنیک داشته . که البته در مقاله درمان سنتی پانیک به صورت کامل به نحوه درمان خودم پرداختم .

ترس بیمار پانیک از حمله قلبی یا ایست قلبی

اگر پنیکی هستید که بسته به میزان غلبه و قدرت پانیک تون احتمالا این رو حس کردید که یکهو قلبتون درد میگیره یا شروع به تپش قلب شدید می کنید و وقتی دست میگذارید روش حس می کنید که دیگه وقتشه که برید بیمارستان و احتمال حمله قلبی به شدت زیاده . در صورتی که اکثر این دردها فقط به خاطر سردی بدن است و به هیچ عنوان شما دچار عارضه قلبی نیستید و کاری که بیماری پانیک با شما می کند برای اینکه بر شما غلبه کند خیلی ساده است :

مرحله اول یک قسمت از بدن شما درد میگیرد یا خبر بدی را می شنوید .

مرحله دوم ذهن آن را بزرگ کرده و به خاطر عدم اعتماد بنفس شما ذهن به شما دستور ترس و اضطراب را میدهد .

مرحله سوم شما دچار حمله پانیک می شوید و با بیشتر شدن علائم و تلقین بیشتر به خود در داشتن علائم خود را به شدت می ترسانید .

ترس از بیماری بیماران پانیکمن در خودم در حدی میترسیدم که مثلا قلبم درد میکرد میرفتم بیمارستان دکترا میگفتن هیچ مشکلی نداری تو و نوار قلب و … رو ازم میگرفتن و هیچ مشکلی مشاهده نمی شد . من توی ذهن خودم میگفتم حتما سرطان قلب گرفتم و الان واقعا دارم به اون افکارم میخندم چون اصلا چنین بیماری ای وجود نداره .

ترس بیمار پانیک از سرطان و خودبیمار انگاری

بیماران پانیک اکثرا دچار مشکل یبوست و کار نکردن درست دستگاه گوارشی هستند و همین باعث ایجاد درد هایی در بدن می شود اما ذهن بیمار پنیکی آن را چند برابر بزرگ می کند مثلا من با درد معده میگفتم حتما سرطان معده دارم ولی خداروشکر با خوردن داروهای طب اسلامی که میتونید از اینترنت هم تهیش کنید از جمله :

سودابر ، ملین و تقویت اعصاب

ترس از بیماری بیماران پانیکاکثر مشکلات روحی و همه درد های گوارشی من رفع شد . دکتر که رفتم بهش میگفتن سندروم روده تحریک پذیر یه همچین اسمی روش گذاشته بودن که البته همش از همون پنیک نشأت میگیره . چون اعصاب به شدت بر روی گوارش تاثیر میذارند .

پس این ترس رو هیچ وقت نداشته باشید و بدونید که خود بیمار انگاری در بیماران پانیک عادی هست و بعد از درمان پنیک خودش کم کم از بین خواهد رفت .

ترس بیمار پانیک از بیماری

این ترس تا زمانی که شما به بیماری پانیک مبتلا باشید با شما ادامه خواهد داشت حداقل واسه من که اینطور بود . یعنی شما کلی میری دکتر و بیمارستان و انواع آزمایش هارو میدی و همه میگن که شما هیچ مشکلی نداری و واقعا هم همینطوره اما شما به سه حالت فکر می کنید :

  1. اشتباه شده و حتما شما مشکل خاصی دارید
  2. میگید حالا اون موقع که آزمایش رو دادم مشکلی نبود ولی الان جدی تر شده پس برم باز آزمایش بدم
  3. شما دارای بیماری نادری هستید که در آزمایشات غیرقابل تشخیصه

رهایی از ترس بیماری پانیک

یعنی ذهن شما به هیچ عنوان قانع نمی شود که شما سالم هستید و هیچ مشکلی ندارید . پس باید سعی کنید برای دوری از این موضوع

  1. در حد امکان ورزش کنید
  2. در جمع ها حضور یابید .
  3. سرکار بروید و فکرتان را درگیر کارهای دیگر کنید .
  4. با همسر یا پارتنر خود درباره ی موضوعاتی به جز بیماری گفتگو کنید .
  5. فایل های صوتی آرامش بخش ، کلام ها و کلیپ های آرامش بخش بشنوید و ببینید .
  6. با دوستان خود به طبیعت بروید .

علائم عادی فرد پنیکی

  1. سرگیجه ، حالتی شبیه غش کردن
  2. تعرق بیش از اندازه
  3. سرخ شدن پوست
  4. اختلال در تنفس
  5. احساس درد در قفسه سینه
  6. تپش قلب
  7. حالت تهوع و استفراغ
  8. کرخت شدن
  9. ناراحتی معده
  10. افکار مغشوش و آشفته
  11. ترس از دیوانه شدن
  12. ترس از مرگ قریب الوقوع

یعنی همه اینها عادی هستند . علاوه بر این نشانه‌ها احساس‌هایی نیز بیمار را همراهی می‌کنند. احساس دیوانگی، از دست دادن کنترل و یا نزدیکی مرگ از جمله احساس‏های شایع بیماران است. در کنار این‌ها احساس غیر واقعی بودن محیط اطراف و یا جدا شدن از جسم هم می‌تواند در طول یک حمله پانیک اتفاق بیفتد. شایعترین سن بین 20 تا 30 سالگی است .

امیدوارم همه بیماران پانیک هرچه سریع تر خوب شن و به زندگی عادیشون ادامه بدن .


شما را دعوت می کنم به خواندن مقاله : آیا قانون جذب بر سلامتی جسمی تاثیر میگذارد ؟

 

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]