پاکسازی ذهن از افکار منفی با قانون جذب

پاکسازی ذهن از افکار منفی با قانون جذب 

 

راهکارهایی ساده برای پاکسازی ذهن با قانون جذب از افکار منفی و ناخودآگاه :

وقتی ذهن خودآگاه تان چیزی را یاد میگیرد آن را به خاطر می سپارد تا زمانی که لازم شد از آن استفاده کند .
زمانی که شما یک ورزش یا یک هنر خاص وهر چیز دیگری را می آموزید ذهن شما بر روی آن آموزش تنظیم شده و بدون اینکه شما لازم باشد تلاشی بکنید از آن یادگیری استفاده میکنید .
و نکته مهم اینجاست که اگر شما آن هنر را اشتباه یاد بگیریم با همان روش اشتباه هم ادامه می دهید .

برای مثال فردی را در نظر بگیرید که هنگام رانندگی کمربند خود را نمی بندد این موضوع به زمانی برمی‌گردد که فرد در حال آموزش دیدن بوده است و این روش را به خاطر سپرده و به آن ادامه می‌داده
با خواندن این مطالب متوجه این موضوع شدیم که وقتی ما اطلاعات ای را به ذهن ناخودآگاه خود می دهیم و مدام آن را تکرار میکنیم به آسانی و به صراحت در ذهن ما هک میشود و پاک شدن آن در ذهن کار دشواری می شود البته اطلاعات قابل پاک شدن هستند اما پاک شدن آنها نیاز به تلاش پیوسته و زیادی دارد تنها دلیل کنار نگذاشتن و پاک نکردن عادت های بد همین مورد است که نیاز به تلاش زیاد دارد این موضوع برای تمام حالت های فیزیکی و ذهنی صدق می‌کند .

عادت های فیزیکی شما شامل همه کارهایی که شما در روز روزمره انجام میدهید .
عادت های ذهنی شامل باورها دیدگاهتان نسبت به افراد باورها احساساتتان هستند .
و شما باید این را بدانید که ذهن تان می تواند به جسم شما تاثیر بگذارد و برعکس جسم هم میتوانو بر ذهن تاثیر بگذارند و این یک چرخه همیشگی است .

 

 

 

 

 

نسبت به الگوهای ذهنی ناخودآگاهتان آگاه باشید :

داشتن الگوهای ذهنی زیر شاخه آگاهی های شما هستند که شما از آنها هیچ آگاهی ندارید .
برای مثال شخصی عادت دارد زمانی که روی یک صندلی می نشیند پایش مدام تکان میدهد اما اصلاً در آن لحظه متوجه این موضوع نیست که چنین رفتاری دارد شاید بعد از گذشت چند دقیقه متوجه شود و سعی کند که دیگر این کار را انجام ندهد اما بعد از گذشت چند دقیقه شاهد این موضوع خواهد بود که تا حواسش پرت شود دوباره همان کار را انجام میدهد .
تنها روشی که باعث می شود این موضوع را کنار بگذارد این است که آگاهی اش را نسبت به بدن خود بالا ببر و سعی کند که به حرکت های بدنی اش دقت کند و تمام توجه اش را روی این موضوع بگذارد وبعد از اینکه این پاهایش را تکان داد بعد از چند ثانیه متوجه می‌شود .
در صورتی که در گذشته ساعتها طول میکشید که متوجه این موضوع شود .
بعد از مدتی شاهد این موضوع خواهد بود که حرکت پاهایش قطع شده البته ناگفته نماند که گاهی اوقات این کار را انجام می داد البته بعد از چند ثانیه سریع مچ خودش را می گرفت و آن را متوقف می کرد و لازم نبود دیگر انرژی زیادی روی این موضوع بگذارد .
آگاهی ما نسبت به بدنمان باعث می شود که بتوانیم عادت های ناپسند را کنار بگذاریم یا آنها را را به خوبی کنترل کنیم .
برای مثال زمانی که پشت میز می نشینید متوجه می شویدکه عضلات ساق پایتان دچار گرفتگی شدید شده و همین موضوع باعث می شود تا سر کار خیلی سریع خسته شوید اما بعد از اینکه نسبت به بدنتان آگاهی پیدا کردید زمانی که از عضلاتتان دچار گرفتگی شد ریلکس میکنید .

همه اینها یک مثال بود تا شما بتوانید به خوبی موضوع را درک کنیدوقتی که شما نسبت به بدنتان آگاهی پیدا کنید و عادت های بد خود را کنار بگذارید و عادت ناپسند فیزیکی داشته باشید خیلی راحت می توانید این عادت را کنار بگذارید زمانی که شما عادت های ناپسند ذهنی پیدا کردید کار سخت است و این سختی بدین خاطر است که شما آن را نمی توانید ببینید فقط اتفاقی که می‌افتد را می بینید .
برای مثال شما ممکن است یک عادت ناپسند مانند ترس ‌های بی‌مورد داشته باشید این موضوع برای هر کسی شاید در زندگی اتفاق افتاده باشد البته نا گفته نماند که هر ترسی بد نیست و بعضی از انها به جا هستند
ولی گاهی این ترس ها باعث اختلالات روانی شده و فرد را درگیر بیماری می کند و تنها راهی که می توانید از این افکار رها شوید این است که الگوهای ذهنی خود را به طور دقیق و واضح بشناسید و نسبت به آن هوشیار وآگاه باشید هر چقدر که این آگاهی بیشتر باشد شما ما راحت تر می توانید بر ذهن خود غلبه کنید البته زمانی که متوجه ترس خود شدید لازم به سرزنش خود نیست و فقط سعی کنید از همان لحظه متوقفش کنید این تمرین را پیوسته و آرام آرام انجام دهید تا در ناخودآگاه شما ثبت شود .

چگونه بر ترس غلبه کنیم؟

هوشیاری عمیق تری پدید آورید هوشیاری یکی از عادتهای انسان است که هر چقدر بیشتر بر روی او تمرکز کنید عمیق تر می شود .

در اینجا چند تکنیک به شما معرفی می کنیم که شما می توانید با آن هوشیاری ذهنی و فیزیکی خود را رشد دهیدواحساساتتان را آگاهانه ببینید هوشیاری شما نسبت به احساس سان به شما کمک می کند که افکار احساسی تان را در بدن خود تولید کنید و به راحتی بتوانید با آن ارتباط برقرار کنید و آن را درک کنید باعث می شود که شما به راحتی بتوانید احساسات منفی خود را شناسایی کنید و آنها را از خود دور کنید تا احساس منفی درون شما کاهش یابد شما باید احساسات خود را بشناسید تا بتوانید به آنها پاسخ های درست و آگاهانه بدهید نسبت به افکارتان آگاه باشید هر روز در دنیای از افکار غرق می شویم ما در اینجا به شما خواهیم گفت که چگونه گاهی اوقات از افکارتان جدا شویم این تمرین به شما کمک می کند که احساسات منفی تان را بشناسید و و از آنها دوری کنید و افکار مثبت را جایگزین آن کنید  .

پاکسازی

تمرین

این در جایی ساکت و آرام بنشینید اگر برای شما مقدور است دراز بکشید چند نفس عمیق بکشید سعی کنید خودتان را آرام کنید آگاهی‌های ذهنی از افکار شما شروع می شود که اگر شما خودتان را آرام کنید دیگر دچار این موضوع نخواهید شد اگر در شما احساس پدید آمد که افکارتان حسابی درگیر است دقایقی می‌توانید تمرین را متوقف کنید و این درگیری را روی کاغذی بنویسید و دوباره شروع به تمرین کنید در زندگی ما برخی افکار هست که تاثیر زیادی روی ما دارند گاهی موجب افسردگی مان می‌شوند و آنقدر قوی هستند که ما نمی توانیم بیخیال آنها شویم در اینجا باید گفت به جای تلاش برای سرکوب کردن این احساس باید تمام توجهتان را به احساس بدنی تان بدهید تا آرام بگیرید .

آگاهانه تمرکز کنید ما در هر جایی زندگی ما احساسات خوب یا مثبت و بد و منفی داریم که گاهی اوقات نمی توانیم آنها را به خوبی کنترل کنیم و این موضوع باعث می‌شود که ما تمرکز و توجه مان را از دست بدهیم .
در اینجا روش به شما یاد میدهیم که بتوانید احساسات منفی را از خودتان دور کنید و تمرکز بیشتری در زندگی روزمره داشته باشید تا بهترین احساس ها به سمت شما بیاید .
بهترین و قویترین راه در قانون جذب برای دریافت کنترل و تمرکز است در این تمرین شما تمام توجه تان را در اول کار بروی تنفس تعمیر گذاری و چند نفس عمیق می کشید و دوباره از اول شروع می‌کنید اگر همینطور به این تمرین ادامه دهید می توانید بر روی تمرکز و توانایی هایتان تمرکز کنید انجام مدیتیشن نه تنها برای تمرکز خوب است بلکه باعث افزایش عزت نفس و اضطراب و افسردگی و تمام درگیری‌ها و مشکلات ذهنی انسان ها می شود و به آنها کمک می کند که افکار منفی از آنها دور شود .

اگر قصد دارید به طور عمیق تری بر روی ذهن تان کار کنید و پاکسازی ذهن تان را همراه با مدیتیشن انجام دهید می‌توانید به مقاله تجسم خلاق مراجعه کنید .

Our Score

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *